Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü
Ár:
1.819 Ft
Menny.:db
Egységár: 14.548,10 Ft/kg
Az ashwagandhát indiai ginzengnek is nevezik és az ajurvédikus orvoslás gyakran használt gyógynövénye. Elsősorban az idegrendszerre gyakorolt nyugtató hatása miatt kedvelik. Adaptogén tulajdonságának köszönhetően szervezetünket egyensúlyba hozza.  A növény gyökerét szárítás után porrá őrlik, így fogyasztjuk.
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Gyártó: Organiqa
Szállítási díj: 999 Ft
Várható szállítás: 2022. október 05.
Elérhetőség: Utolsó 2 db raktáron
Vonalkód: 5999885147564

      

    1599 Ft-tól

    999 Ft.
 
- 100% magyar webshop
- saját raktárkészlet
- gyors kiszállítás

#vegyélhazait

 

Leírás

Az ashwagandha – más néven indiai ginzeng vagy álombogyó – már több ezer éve az ajurvédikus orvoslás egyik alappillére. Őshazájában, Indiában immunerősítő, gyulladáscsökkentő, nyugtató hatást tulajdonítanak neki, többek között emiatt kapta az álombogyó nevet. Előszeretettel alkalmazzák idegrendszeri panaszok kezelésére is. A gyógynövény szárított gyökerét porrá őrlik, ennek köszönhetően könnyedén beilleszthető a napi étrendbe.

A bio ashwagandha por a növény speciális, adaptogén tulajdonságainak köszönhetően egyensúlyt teremt az emberi szervezetben. Az általunk forgalmazott ashwagandha por laktózmentes-, gluténmentes-, és szójamentes étrendbe is könnyedén beilleszthető, ráadásul vegán és vegetáriánus diétát követők is bátran fogyaszthatják. A visszazárható csomagolásnak köszönhetően nem kell minőségromlástól tartanod. Az ashwagandha por eredeti csomagolásában, száraz, közvetlen napfénytől védett helyen hosszú ideig eltartható.

Átlagos tápérték 100g termékben: energiatartalom: 1159 kJ/277 kcal, fehérje: 3,7g, szénhidrát: 46,9g, ebből cukrok: 10,7g, zsírok: 0,3g, ebből telített zsírsavak: 0,1 g, só: 0,2g

Jótékony hatások: idegnyugtató, immunerősítő, antibakteriális hatású, csökkenti a koleszterinszintet, segíti a mellékvesék és a pajzsmirigy működését

Hogyan fogyasszuk: a tradicionális módszer szerint tejbe (vagy növényi tejitalba) keverve, édesítve fogyasztjuk, lehetőleg lefekvés előtt. Napi adag: 1-2 teáskanál, reggel és este.

MIRE JÓ AZ ASHWAGANDHA POR?

Az ashwagandha az utóbbi években vált egyre népszerűbbé a nyugati világban. Azonban ahhoz, hogy megértsük, hogyan hat az emberi szervezetre, érdemes közelebbről is megvizsgálni ezt az ezerarcú csodanövényt.

Az ashwagandha növény (latinul: Withania somnifera) egy apró, örökzöld cserje, tele bársonyos levelekkel és harang alakú virágokkal. Őshazáján, Indián kívül megtalálható még Pakisztán, Srí Lanka valamint Afrika szárazabb régióiban is. A küllemre is tetszetős növény valódi „ereje” a gyökerében rejlik, amit szárítás után porrá őrölve fogyasztanak.

A hagyományos indiai orvoslás, más néven ájurvéda sok ezer éve használja az ashwagandhát fiatalító kúrák (raszájanák) részeként, mert az indiaiak úgy vélik, ez a gyógynövény hosszú életet, életerőt és boldogságot ad a fogyasztójának. Sokan nem tudják, de az ashwagandha nem csak belsőleg, hanem külsőleg alkalmazva is kifejtheti áldásos hatását. Térdre, könyökre, bokára kenve hozzájárulhat az ízületek egészségének fenntartásához. Természetesen a legtöbb kutatás az elfogyasztott ashwagandha egészségügyi hatásait vizsgálja.

Egy 2012-ben publikált tanulmány bebizonyította, hogy az ashwagandha segíthet minimalizálni a szervezetben a stressz következtében fellépő gyulladásokat, és segíthet a kortizolt (hidrokortizon) egészséges szinten tartani. Jogosan merülhet fel benned a kérdés, hogy mi az a kortizol, és miért fontos a szinten tartása. A mellékvesekéreg által termelt hormon szintjének változása bizonyos mértékig teljesen normális. A napi rutinunkhoz igazodva a kortizolszintünk reggel, ébredéskor megemelkedik, este pedig lecsökken, hogy az alvás során beindulhassanak a szervezet természetes regeneráló, „öngyógyító” folyamatai. A folyamatosan magas kortizolszint viszont sokféle egészségügyi problémát, akár idegrendszeri károsodást is okozhat.

Az ashwagandha segíthet megbirkózni a stresszel, ráadásul több – emberek bevonásával végzett – kutatás is bebizonyította, hogy az indiai ginzeng hatékonyan veszi fel a harcot a szorongásos betegségekkel szemben. A szorongás és a stressz sajnos a termékenységre is hatással lehet. Épp ezért jó hír, hogy ashwagandha segíthet egyensúlyban tartani a férfi és a női hormonháztartást, és javíthatja a spermiumok minőségét is.

Egy 2015-ben megjelent tanulmány arra az eredményre jutott, hogy az idegrendszer védelme mellett, az ashwagandha a testsúlycsökkentést és az izomépítést is pozitívan befolyásolhatja. Bizony! Az ashwagandha az edzés és az azt követő regenerálódás során is segítségedre lehet.

HOGYAN HASZNÁLJAM? AZ ASHWAGANDHA ADAGOLÁSA

Az ashwagandha por használata egyszerűbb, mint gondolnád. Már napi 1-2 teáskanál por elfogyasztásával biztosíthatod a szervezeted ashwagandha szükségletét. Jellegzetes íze miatt érdemes édes italba, például édesített tejbe vagy növényi italba keverni.

A praktikus, visszazárható csomagolásnak hála sokáig eltartható. Természetesen közvetlen napfénytől még lezárt zacskóban is érdemes óvni a terméket, mert az erős fény hatással lehet az ashwagandha por színére.

Úgy látod, minden igyekezeted ellenére más színű az ashwagandha por, mint máskor?

Aggodalomra semmi ok! Az ashwagandha gyökér őrlemény színét több tényező is befolyásolhatja. Ilyen tényező a termelés helye, éghajlata és a betakarítás időpontja is.

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!

Keresés